Цифровий портрет школи – на Львівщині розпочався другий етап проєкту Європейської Комісії SELFIE
⠀
У січні цього року у Львівській області розпочався проєкт Європейської Комісії SELFIE, мета якого надати закладам освіти дієвий інструмент для визначення готовності до цифрової трансформації. Заявки на участь подали близько 900 закладів освіти області.
⠀
На першому етапі у лютому-березні координатори проєкту пройшли навчання роботі з інструментом та механізму проведення опитування. 11 травня zoom-семінаром з національним координатором проєкту Тетяною Нанаєвою стартував другий етап. Участь у zoom-семінарі взяли майже пів тисячі координаторів – вчителів і директорів закладів освіти Львівської області.
⠀
З вітальним словом до них звернувся директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА Олег Паска: «Наша область єдина в Україні має можливість впроваджувати сервіс SELFIE так масштабно. Проєкт насправді унікальний, він дозволить нам об’єктивно оцінити рівень цифровізації освіти в області. По суті, ми побачимо «цифрову фотографію» самих себе, наче у дзеркалі. Важливо зрозуміти, що йдеться не просто про купівлю комп’ютерів, а про формування повноцінного (а не паперового) цифрового освітнього середовища з урахуванням потреб і можливостей закладів освіти. А це майбутнє школи як інституції, і майбутнє конкретної громади та й держави загалом. Я з великим нетерпінням чекаю на інтегрований звіт, на основі якого ми зможемо скорегувати Програму розвитку освіти Львівщини».
⠀
Нагадаємо, що проєкт SELFIE покликаний оцінити рівень ефективності використання цифрових технологій у закладах освіти. Для цього у школах Львівщини провели деперсоніфіковане опитування учнів, педколективів та адміністрацій. Відтак, система проаналізувала результати і кожен заклад освіти отримав індивідуальний динамічний звіт. Він доступний в особистому кабінеті школи, що створений на ресурсі SELFIE (є українська версія).
⠀
Під час першого етапу навчання координаторів проєкту, який організували на базі Центр інноваційних освітніх технологій ІППО НУ ЛП (координатор Маргарита Носкова), ознайомили з інструментом SELFIE, його можливостями, а також надали покроковий алгоритм запровадження його використання в закладі освіти. Тепер вони мають набути навички аналізу звітів і побудови планів змін.
⠀
Питання знеособленої анкети самооцінювання учасників освітнього процесу об'єднані за 8 групами: інфраструктура й обладнання; підвищення кваліфікації; викладання і навчання; оцінювання; цифрова компетентність учнів; лідерство. У березні-квітні заклади освіти пройшли опитування та отримали динамічний звіт, який повинен стати основою для аналізу та визначення подальших цифрових змін.
⠀
Саме тому, тема другого етапу навчання полягає у підготовці координаторів до аналізу отриманих звітів та організації подальших дій.
⠀
Національний експерт проєкту SELFIE в Україні, голова Експертно-консультативного комітету з цифрових технологій в освіті при Міністерство освіти і науки України Тетяна Нанаєва під час zoom-конференції провела ґрунтовний майстер-клас щодо аналізу отриманих звітів.
⠀
Вона наголосила, що головне під час аналізу встановити причино-наслідкові зв'язки отриманих результатів та реального стану справ у закладі освіти. За її словами, звіт є джерелом величезної кількості даних, тому, щоб не розгубитись, важливо визначити пріоритети. При цьому, вона порадила насамперед зосередитись на стратегічній меті (конкретний вимірювальний цифровий показник) без чого годі сподіватись на вагомий результат у цифровізації освіти.
⠀
Тетяна Нанаєва наголосила, що SELFIE вперше за час свого існування дозволила агрегувати результати опитування на рівні області. Досі звіт можна було одержати тільки у закладі освіти або національний звіт (по країні). Львівська область і Україна вперше з 83 країн світу які використовують SELFIE, на початку серпня отримає регіональний звіт. Аналіз цього звіту планується представити на серпневій освітянській конференції.
⠀
Директорка Центру інноваційних освітніх технологій НУ «Львівська політехніка» Маргарита Носкова виступала модератором zoom-семінару:
«Як відомо, ми плануємо підготувати агрегований звіт закладів освіти Львівщини, зокрема, його проміжні результати хочемо представити на освітянській конференції в серпні.
Окрім цього, ми продовжимо працювати із закладами освіти, які беруть участь у проєкті SELFIE і надалі. А саме у 2023/2024 навчальному році супроводжуватимемо заклади освіти на шляху реалізації плану цифрових змін. ЦІОТ стане базою такої кропіткої роботи. Маємо намір і сподіваємось, що заклади освіти повторно проведуть опитування навесні наступного року та побачать динаміку позитивних змін, які сталися з ними», - зазначила вона.
⠀
Також Маргарита Носкова додала, що долучитись до проєкту можна і зараз. Для цього слід звернутись до Центру інноваційних освітніх технологій Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету Львівська політехніка за адресою:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
⠀
Довідка:
⠀
SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the Use of Innovative Educational Technologies) – безоплатний, простий у використанні онлайн-інструмент, спрямований на те, щоб допомогти оцінити ефективність використання цифрових технологій в освітньому процесі закладу освіти.
SELFIE – проєкт Європейської комісії з питань освіти, використовується у 83 країнах світу та доступний 24 офіційними мовами Європейського Союзу й 7 мовами інших країн.
⠀
Координатор проєкту у Львівській області – директорка Центру інноваційних освітніх технологій Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка» Маргарита Носкова.
⠀
SELFIE не вимірює та не порівнює знання чи навички користувачів, не оцінює та не порівнює заклади освіти між собою. Він використовується лише для самоаналізу стану та ефективності цифровізації у тій чи іншій школі.
⠀
У 2021 році відбулось пілотування проєкту SELFIE в Україні, у якому взяли участь понад 20 тисяч учасників: понад 17 тисяч учнів, майже 3 000 учителів і пів тисячі керівників закладів освіти.